Любопитни факти за декоративната козметика
Разкрасителното пособие, без което нито една дамска чанта не може вече повече от век, е червилото, за чието авторство спорят 3 световноизвестни марки. Първото червило в познатата ни днес гилза излиза на пазара благодарение на „Герлен”. Макс Фактор – човекът, който е допринесъл най-много за развитието на декоративната козметика, претендира, че самият той е дал на света червилото през далечната 1915 г. Фирмата на фрапантната мадам Коко Шанел също твърди, че ярко алената боя за устни е неин патент и винаги ще остане основен аксесоар в грима на жената.
В началото на миналият век е създаден и първият кремообразен тонален грим, който прави истинска революция и разделя завинаги кино- и театралния грим. Благодарение на перфектната визия на холивудските актриси, в модата постепенно навлиза и моливът за вежди. По същото това време Т.Л. Уйлямс създава първата спирала за мигли и я нарича на името на сестра си Мейбъл. Декоративната козметика с марката „Мейбълин” и днес е една от водещите в бранша. Вездесъщият Макс Фактор пък създава сенките за очи на основата на къна. През следващите няколко десетилетия пудрата придобива съвременния си вид – компактна кутийка с огледалце и гъбичка за нанасяне. Скоро след нея се появява и ружът. В употреба навлезли и първите кремове за поддържане кожата на лицето и тялото, създадени от вазелин и ароматизатори.
През 1910 год. Елизабет Арден открива първия салон за красота на най-престижната улица в Ню Йорк – Пето Авеню. Съединявайки в едно козметика, природни съставки и научни достижения, тя създава нова концепция за грижа за кожата. Пет години по-късно в Страната на неограничените възможности пристига и друга знакова за козметичния бранш фигура – Хелена Рубинщайн. Тя е потресена от неподдържаните и неумеещи да се гримират американки. Това я провокира да проведе широка просветителска дейност, да организира „дни на красотата”, както и да пусне на пазара серия от масова козметика.
През 1918г. Макс Фактор въвежда принципа на „цветовата хармония” в грима. За първи път в историята на козметиката пудрата, ружът, спиралата и червилото се подбират в тон с естествения цвят на лицето. По това време феноменалният поляк създава и първия блясък за устни и нови нюанси на червилото. Негово е твърдението „Гримът не е сполучлив, ако се забелязва”. Към края на 20-те години Макс пуска на пазара козметичната линия Societ Make-up. По този начин той разширява кръга на клиентите си – освен холивудските икони при него започват да се тълпят и светски дами. Изобретеното по-късно отново от знаменитият Макс устойчиво при целувки червило е на устните на всяка втора жена буквално броени дни след появата му на пазара.