Как технологиите от 21 век промениха света на красотата
Докато отношенията на съвремените технологии с модата и лукса са били източник на много медийни изяви, взаимоотношенията им с производителите на козметични продукти са относително слаби. Може да се каже, че потенциалът на технологиите в красотата е все още на начален етап. Тъй като потребителите възприемат технологиите в ежедневието си, по-специално чрез увеличаване на използването на смартфони, границите между виртуалния и реалния свят стават все по-неясни. Виртуални портфейли, виртуални асистенти, виртуални пробни на приложения и дори виртуални валути, като Bitcoin са признаци на това, което е на път да дойде. Сега удобните за носене технологии стават все по-достъпни на пазара и фирмите за красота вече не могат да си позволят да бъдат на страничните линии. Козметични фирми ще започнат да слагат технологиите в центъра на основната си стратегия, което ще ги прави неразделна част от продукта.
УСТРОЙСТВАТА ЗА ДОМАШНА ГРИЖА – достъпен лукс и висока ефективност
Търсенето на високотехнологични процедури в домашни условия е довело до редица електронни устройства, чиито опции варират от подобряване на ефикасността на продуктите за грижа за кожата, до реплика на анти-ейдж процедури в салоните.
В последните години навлизането на удобните устройства тип ръкохватка от салоните в домовете на потребителите е изключително разпространено. На пазара се появиха уреди за домашна грижа, които почистват, ексфолират, имат ултразвук, галваничен ток, LED светлини, радиочестотна вълна и още много други удобни и лесни за ползване устройства, с които всеки може сам у дома да си направи нужната подръжка и грижа за кожата. Вече има и удобни малки устройства с ултразвук за дамска чанта, с които навсякъде може да доставите на кожата си необходимата грижа.
Технологични подобрения под формата на 3D принтери също оказват влияние и доставят приноси в света на красотата. Очаква се 3D принтерите на първо място да се използват в цветната козметика чрез персонализирани нюанси, преди да влязат в други категории, като грижа за кожата и аромати.
Иновациите в света на красотата не спират до тук. Появиха се интелигентни гривни, часовници и очила, които потребителите на козметични марки използват с удоволствие, но любопитното е, че ноктите и изкуствените мигли вече са насочени към продукти, които могат да пренасят технология, която позволява на потребителите да отварят и затварят врати от мигване например. Докато тази технология е все още в самото начало, потенциала й остава неограничен, карайки потребителите да желаят да включат повече технологични устройства в ежедневието си.
Технологиите в ОБСЛУЖВАНЕТО НА КЛИЕНТИТЕ
Технологиите в красотата са най-силно изразени по отношение на обслужването на клиентите и взаимодействието с тях. Диагностични инструменти в грижата за кожата от ДНК-тестове за анализ на кожата, до видеоклипове в YouTube и диагностични приложения, всички те са насочени към потребителите, както в магазина, така и онлайн, с което ще се влияе на решенията за покупка. Желанието на потребителите е по-силно за персонализиране на тяхната грижа за кожата, отколкото във всяка друга категория. Цифрови приложения като например домашно устройство и приложение, което анализира състоянието на кожата, или приложение, което изпраща снимки на кожата на потребителите до дерматолози, имат за цел да предложат професионален анализ за грижа за кожата в уюта на домовете на потребителите.
Така нареченото „Магическо огледало” ще анализира кожата ви и ще ви съветва: "Кожата ви е суха, трябва да се използва овлажнител и да пиете повече вода". Този вид технология, която ще е на път към големите магазини още през 2016 г., също може да бъде използвана, за да направи конкретни препоръки на продукта в бъдеще и да измери ефективността на продукти, като например анти-ейджърите. Това ще има допълнителни последици за решенията и навиците на потребителите за закупуване и ще създаде нови правила за производителите.
ПЛАЩАНИЯ И ДОСТАВКА НА КОЗМЕТИЧНИ ПРОДУКТИ
Технологичните компании са насочени към разширяване на техните операции извън опита на потребителите в иновациите, за да се преоформи плащането и доставката на козметични продукти. Вече има алтернативни методи на плащане. Водени от две основни характеристики, сигурност и комфорт, дигиталните портфейли стават все по-популярни, особено в САЩ. Доставка чрез безпилотен самолет вече се предлага като услуга и това е индикация, че търговците на дребно, а не големите брандове в сферата на красотата, са двигателите на включването на технологиите в индустрията за красота.
В заключение ще кажем, че що се отнася до технологиите, креативността остава в ръцете на иновативни стартиращи фирми, като по този начин им се помага да растат и това е от съществено значение за развитието на категорията им. Докато модни фирми и технологични компании отдавна наставляват стартиращи създатели на нови технологии, шанса при стартиращите технологични фирми да се облагодетелстват от козметичната индустрия е рядко явление. Въпреки това, технологичният натиск от последните няколко години е направил така, че жизненоважни за красотата фирми да прегърнат технологичния свят открито. Големите брандове стават ментори на предприемачи и им помагат да се развиват, като им се дава възможност да интегрират най-добрите идеи в бизнеса си. Заради жестоката конкурентната среда на красотата, иновациите задвижват и увеличават естествено желанието на потребителите за нови продукти и взаимодействието с новите технологии създава съюз между производителите на козметика и технологични стартиращи фирми.