Начало Медия Статии Полезни съвети 20 начина да посрещнете есента в по-добра форма

Медия

20 начина да посрещнете есента в по-добра форма

512

Пренастройването от ваканционна на делнична вълна в последните дни от лятото е наложителна. Грижите ви никак не са малко, чака ви страшно много работа, един след друг възникват цял куп проблеми. Може би затова сутрин в огледалото все по-често виждате доста умореното си лице. Ако обаче навреме се вземете в ръце, красотата, добрата форма и високото ви самочувствие ще се върнат. От вас зависи дали ще ги запазите през цялата есен, а и след това.
 

1. Спете достатъчно

През отпуската сте се заредили с достатъчно енергия, която не бива да пропилявате безразсъдно. Затова, вместо да прекарвате дълги часове пред телевизора, си лягайте при първите признаци на умора: прозявки, парене на очите, изтръпване на крайниците... Не преяждайте на вечеря и не спете в претоплено помещение - температурата в спалнята ви не бива да надвишава 18 градуса. Също така не пропускайте да я проветрите преди лягане.

2. Забравете шоковите събуждания

Не скачайте при първия зов на будилника, а го нагласете да звъни 10 минути по-рано. Така ще разполагате с време, за да изпиете чаша вода, докато сте още в леглото, след което се протегнете като котка.

3. Яжте в спокойна обстановка

И дъвчете много бавно, понеже чувството за ситост се появява 20 минути след поглъщането на храната.

4. Не се давайте на стреса. За целта:

  • правете любимото дихателно упражнение на йогите. Легнете по гръб с ръце над главата си или седнете с ръце спуснати край тялото. Раменете не са напрегнати, устните са затворени (без зъбите да се докосват), езикът е спокоен, а главата образува права линия с гръбначния стълб. Вдишвайте много бавно през носа, издувайки гръдния си кош, после също толкова бавно издишайте - 15 пъти със затворени очи.
  • масажирайте слънчевия си сплит по посока на часовниковата стрелка, след което го намажете с капка лавандулово масло.
  • научете се да усещате тялото си: легнете по гръб, затворете очи и в продължение на 3 минути правете бързи движения с крайниците си, без да ги отлепвате от пода. После изведнъж спрете. Трябва да усетите как кръвта циркулира в ръцете и краката ви и как те се затоплят.

5. Разчитайте на самомасажа

На очите:

  • Затворете ги и поставете пръсти върху клепачите. Масажирайте кръгово очните ябълки, като ги натискате съвсем лекичко.
  • Сложете длани върху затворените си очи, останете така 7 секунди, после ги махнете и бавно отворете клепачи.

 

На краката:

  • Седнете на пода, сгънете левия си крак в коляното, сложете го върху десния и енергично намачкайте прасеца. Направете същото и с десния крак.
  • Поставете показалците си отзад на глезена и като ги движите в посока към коляното, масажирайте прасеца по дължина.
  • Разтърсете двата си крака.

На ръцете:

  • Седнете удобно и сложете длани върху коленете си или върху някоя маса.
  • Масажирайте кръгово горната част на едната с палеца на другата.
  • Обърнете дланта и я масажирайте отдолу.
  • Сменете ръката и повторете процедурата.
  • Издърпайте всеки един от пръстите си.

На ходилата:

  • Седнете "по турски" и започнете да описвате с палците на ръцете концентрични кръгове върху долната повърхност на стъпалата си.
  • Удряйте със свит юмрук ходилата и петите.
  • Издърпайте всеки един от пръстите на краката.

6. За да изваете тялото си:

Бедрата - седнете, поставете възглавничка между тях и стиснете с всички сили. Задръжте 30 секунди. 10 пъти.

Коремната преса - легнете по гръб, сгънете крака в коленете и ги раздалечете на разстояние от 30 см., поставете ръце под тила си. Издишвайки, повдигнете леко торса, а вдишвайки, се върнете в изходно положение. 3 серии по 10 пъти с кратки паузи помежду им.

Талията - изправете се с леко сгънати и раздалечени крака, кръстосайте пръсти над тила. Наведете торса си наляво, после надясно. 2 серии по 20 пъти.

Ръцете - изправете се, разтворете крака и ги свийте леко в коленете. Тогава изнесете ръцете хоризонтално встрани и започнете да описвате кръгове с тях. 3 серии по 10 пъти.

7 . Запазете по-дълго бронзовия си тен

Два пъти седмично правете пилинг на тялото и веднъж седмично на лицето, без да забравяте деколтето и шията. Същевременно наблегнете на зеленчуците, пълни с цинк, силиций, витамин Е (патладжани, целина, спанак) и бетакаротин (моркови, пъпеши, кайсии).

8. Заложете на оранжевото

Специалистите препоръчват на хората, особено податливи на есенна депресия, да се болят с нея посредством цветотерапията. Ярките, наситени и топли цветове подобряват настроението, затова сложете червени ябълки в някоя купа и украсете с нея масата си, облечете оранжев пуловер, натрупайте карамелени и златисти възглавнички върху канапето. И по-често се разхождайте в парка или в гората – през есента дърветата се преобразяват в жълто и бакърено, а психолозите твърдят, че тези жизнерадостни нюанси ни ободряват, карат ни да се настроим на положителна вълна, внушават ни желание да преодолеем препятствията.

 

Следва продължение

Save

Коментари към Статията

Не пропускайте актуалните ПРОМОЦИИ И РАЗПРОДАЖБИ